اگر فکر نمی کنید رتبه گوگل شما مهم است ، باید در تفکر خود تجدید نظر کنید.
با بالا بردن محتوای خود از رتبه دهم در گوگل به رتبه اول ، نرخ کلیک خود را ده برابر افزایش می دهید.
با این حال ، اگر رتبه بندی سایت خود را در گوگل بررسی نکنید ، نمیتوانید بفهمید که تلاش خود را در کجا باید متمرکز کنید تا بیشتر کلیک بخورید و ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.
ادامه مطلب را بخوانید تا نحوه بررسی رتبه بندی Google و نحوه استفاده از Google Search Console را یاد بگیرید.
چرا بررسی رنکینگ گوگل مهم است؟
رتبه بندی وب سایت شما در نتایج گوگل ، مستقیماً بر میزان ترافیک دریافت شده در وب سایت شما تأثیر می گذارد. نیمی از همه کلیک ها به بالاترین نتیجه جستجو در Google می روند ، در حالی که هر نتیجه دیگر باید 50٪ باقی مانده را به اشتراک بگذارد.
برای اینکه بتوانید در جستجوی افرادی که در گوگل جستجو می کنند نتیجه نهایی را بگیرید ، باید رتبه شماره یک را انتخاب کنید.
این به این دلیل است که صفحه وبی که به بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) می رسد دارای بیشترین اقتدار است. برای کاربران موتورهای جستجو (SE) ، نتیجه ای که به شماره یک می رسد به احتمال زیاد پاسخ صحیح یا مفید برای پرس و جو آنها است.
با بررسی رتبه گوگل خود ، می دانید که چقدر کار باید انجام دهید تا به رتبه اول برسید و با چه کسانی باید رقابت کنید.
اما این تنها دلیل بررسی رتبه بندی گوگل نیست.
بررسی جایی که در نتایج SERP ظاهر می شوید به شما کمک می کند تا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را برای دستیابی به نتایج بیشتر بهبود بخشید.
درک موقعیت رتبه بندی شما برای یک کلمه کلیدی خاص به شما این ایده را می دهد که هدف جستجوی مخاطبان موردنظر شما و اینکه چقدر این نیازها را برآورده می کنید.
این به شما کمک می کند تا استراتژی SEO آینده خود را برای بهینه سازی محتوای خود و افزایش رتبه کلمات کلیدی خود آگاه کنید.
به علاوه ، با بررسی رتبه بندی موتورهای جستجو ، محتوای مورد نیاز برای بهینه سازی را در اولویت قرار می دهید. به مراتب بهتر است به جای تلاش برای ارتقاء رتبه یک مقاله در رتبه پانزدهم ، تلاشهای SEO خود را در مقالاتی که فقط نقاط برتر را از دست می دهند افزایش دهید.
کار با Google Search Console
این ابزار که توسط گوگل ساخته شده است ،که به طور خاص برای ردیابی حضور وب سایت شما در موتور جستجوگر طراحی شده است.
Google Search Console ردیابی عملکرد رتبه بندی وب سایت شما را آسان می کند.
برای بررسی رتبه خود در GSC این مراحل را دنبال کنید:
1. کافی است بر روی زبانه «نتایج جستجو» در قسمت Performance کلیک کنید
2. برای مشاهده همه عبارتهای جستجویی که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی کرده است ، روی «Queries» کلیک کنید.
3. مطمئن شوید که موقعیت متوسط را در نمودار انتخاب کرده اید تا در جدول زیر مشاهده شود.
نه تنها موقعیت رتبه بندی شما را به شما نشان می دهد ، بلکه تعداد نمایش و کلیک هایی که برای این کلمه کلیدی دریافت می کنید ، و همچنین نرخ کلیک شما را نمایش می دهد.
استفاده از Google Search Console رایگان است. به سادگی وب سایت را از طریق میزبان دامنه خود به گوگل سرچ کنسول متصل کنید.