اگر صاحب وب سایت یا صاحب کسب و کاری هستید که سعی در بهینه سازی سایت خود دارید، احتمالاً در مورد کنسول جستجوی گوگل شنیده اید. اگر با کنسول جستجو آشنایی ندارید، ممکن است متوجه اهمیت آن نشوید.
Search Console ابزاری رایگان است که توسط گوگل ارائه شده است تا به مدیران وب سایت کمک کند تا سلامت وب سایت خود را در فهرست بررسی کنند. اما کنسول جستجوی گوگل برای چه مواردی استفاده می شود؟ کاربرد کنسول جستجوی گوگل در سئو چیست؟
قبل از اینکه بتوانید درک کنید که چقدر برای موفقیت بلندمدت کسب و کار و عملکرد وب سایت شما ارزشمند است، کاملاً بدانید که کنسول جستجوی Google چه می کند. کنسول جستجو به دلیل همه ابزارهایی که برای اطمینان از عملکرد خوب وب سایت ها در جستجوی گوگل و همچنین ابزارهایی که برای ردیابی موفقیت و تجزیه و تحلیل ترافیک خود به آنها ارائه می دهد، یک منبع ارزشمند برای بازاریابان است. کنسول جستجو علاوه بر اطلاعات آماری و دادههایی که ارائه میکند، ابزارهایی را نیز به وب مسترها برای رفع مشکلاتی که میتواند مانع از عملکرد خوب آنها شود، ارائه میدهد.
خب دقیقا چیست؟
کنسول جستجوی گوگل چیست؟
Google Search Console ابزاری رایگان است که به کاربران کمک می کند ترافیک سایت خود را اندازه گیری کنند، عملکرد کلمات کلیدی را ببینند، مشکلات را برطرف کنند و پیام هایی از Google در مورد وب سایت خود دریافت کنند. بینشی در مورد نحوه عملکرد یک وب سایت در جستجوی ارگانیک و همچنین راه هایی برای ایجاد تنظیمات در سایت در فهرست گوگل ارائه می دهد. (برخلاف گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجو فقط اطلاعاتی را در مورد ترافیک ناشی از جستجوی وب ارائه می دهد – نه بخش های دیگر مانند ترافیک مستقیم، ترافیک تبلیغات یا ترافیک ارجاع سایت).
کنسول جستجو تقریباً 15 سال پیش توسط گوگل راه اندازی شد، زمانی که هنوز به طور رسمی “ابزارهای وب مستر” نامیده می شد. از آن زمان نام تغییر کرده است و عملکرد آن نیز بسیار تغییر کرده است، اما هدف آن هنوز یکسان است.
نمیتوانید از کنسول جستجوی Google برای ایجاد تغییرات مستقیم در سایت خود استفاده کنید، اما میتوانید از آن برای ارسال صفحات به فهرست Google، تأیید صحیح بودن URLهای سایت و بررسی خطاها در ویژگی دامنه خود استفاده کنید.
به ویژه برای سئو، کنسول جستجو ابزار خوبی برای تنظیم استراتژی است. دادههایی که میتوانید از «کنسول جستجو» دریافت کنید میتواند به کسبوکارها کمک کند فرصتهای رتبهبندی جدید را کشف کنند، عملکرد موجود را تقویت کنند و یاد بگیرند که افراد دقیقا چگونه به وبسایتشان میآیند. این بدان معناست که این ابزار مهمی برای هر کسب و کاری است که برای تجربه کاربری یا ایجاد سرنخ از طریق ترافیک ارگانیک به وب سایت خود متکی است.
در مورد راه اندازی یک حساب کاربری و نحوه استفاده از کنسول جستجو برای یک کمپین حرفه ای بهینه سازی جستجو می تواند به رشد کسب و کار شما در بلندمدت کمک کند. هنگامی که یک حساب کاربری دارید، می توانید شروع کنید به کشف آنچه که کنسول جستجوی گوگل در سئو استفاده می شود.
کنسول جستجوی گوگل برای چه مواردی استفاده می شود؟
ما اساسا توضیح داده ایم که کنسول جستجو چیست. ما همچنین کمی به این موضوع پرداختهایم که چگونه کنسول جستجو میتواند به کسبوکارها کمک کند تا عملکرد وبسایت خود را به صورت آنلاین نظارت کنند، اما نه واقعاً با جزئیات. حقیقت این است که کنسول جستجو یک پلتفرم بسیار قدرتمند است که ابزارهای مختلف زیادی را برای اهداف مختلف ارائه میکند – ممکن است تا زمانی که در مورد هر یک به طور جداگانه اطلاعاتی کسب نکنید، همه آنها را نشناسید. اما در اینجا میتوانیم به بهترین ویژگیهای آن بپردازیم.
بنابراین وقتی گوگل از قبل یک ابزار تجزیه و تحلیل ارائه می دهد، کنسول جستجوی گوگل چه کاربردی دارد؟ کنسول جستجوی گوگل چه کاری انجام می دهد که با آنچه قبلاً می توانید در Analytics مشاهده کنید متفاوت است؟
حقیقت این است که بین Google Search Console و Google Analytics همپوشانی وجود دارد، زیرا هر دو به شما اجازه میدهند ترافیک سایت خود را اندازهگیری کنید، و هر دو به شما امکان میدهند ترافیک را بر اساس URL و موبایل در مقابل دسکتاپ تقسیم کنید. اما شباهت ها تقریباً به همین جا ختم می شود.