آموزش فروشگاه آنلاین در 3 مرحله آسان

مطالبی که خواهید خواند

دنیای تجارت الکترونیک – فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت – فرصت های گسترده ای را برای کارآفرینان در همه جا فراهم می کند. نگاهی اجمالی به آمار تجارت آنلاین رشد قابل قبولی را بدون هیچ نشانه ای از کاهش نشان می دهد. اگر علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار هستید، فروش آنلاین می تواند بسیار مفید باشد. همچنین می تواند مسیر موفقیت را بدون خطرات خرید ملک و افتتاح یک فروشگاه فیزیکی فراهم کند.

البته راه اندازی فروشگاه اینترنتی مراحل مختلفی دارد. شما باید یک صنعت را انتخاب کنید، یک نام تجاری بیاندیشید، و تصمیم بگیرید که به چه نوع مشتریانی می خواهید خدمت کنید. از آنجایی که ویترین فروشگاه شما در اینترنت خواهد بود، همچنین باید نام دامنه مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید، فروشگاه آنلاین خود را بسازید و جزئیات دیگری مانند شرکت حمل و نقل مورد استفاده را بررسی کنید. در ابتدا، این ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما اگر از راهنمای ما پیروی کنید، این روند بسیار قابل دسترس تر خواهد بود.

ما با چند سال تجربه تجارت الکترونیک را در این راهنمای ساده فقط برای کارآفرینانی مانند شما قرار داده ایم. در زیر، کل فرآیند شروع کسب و کار و ایجاد فروشگاه آنلاین شما را در سه مرحله به همراه راهنماها و منابع تکمیلی خلاصه کرده‌ایم. به یاد داشته باشید، آن را یک قدم بردارید و از اینکه به عقب برگردید و برنامه اولیه خود را اصلاح کنید، نترسید، زیرا در مورد بازاری که می خواهید وارد شوید باید بیشتر بدانید.

بنابراین، بیایید شروع کنیم!

 
 

انتخاب کنید چه محصولاتی بفروشید


فقط به این دلیل که رویاهای کسب و کار تجارت اینترنتی دارید به این معنی نیست که کاملاً در مورد آنچه می خواهید بفروشید تصمیم گرفته اید. شاید علایق متنوعی داشته باشید، یا شاید به دنبال صنعتی هستید که حاشیه سود مشخصی را ارائه دهد. در هر صورت، تصمیم گیری برای فروش مهم ترین مرحله در این فرآیند است. بهترین راه برای گرفتن این تصمیم این است که با چیزی گسترده شروع کنید و سپس آن را به یک ویترین محدود کنید. انتخاب یک ویترین کوچکتر، برتری در یک منطقه خاص را آسان تر می کند و رقابت را کاهش می دهد.

به عنوان مثال، یک فروشگاه لوازم آشپزخانه جدید با رقابت شدید برندهای بزرگ و معتبری که مجموعه کاملی از لوازم آشپزخانه را می فروشند، شروع به کار می کند و صاحب کسب و کار برای اینکه برند جدید را متمایز کند، به تخصص در مورد انواع وسیعی از محصولات نیاز دارد. یک مرجع «تقویت کردن» به یک نوع محصول، مانند قهوه‌سازها، به سرمایه‌گذاری زمان، انرژی و پول در زمینه بسیار محدودتری اجازه می‌دهد که نتایج قوی‌تری ایجاد می‌کند. قرار دادن نام تجاری خود به عنوان متخصص جهان در قهوه سازها بسیار آسان تر از محصولات آشپزخانه به طور کلی است.

هنگام انتخاب جایگاه خود، به انواع محصولات مورد علاقه خود فکر کنید. اگر صنعتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید، راه اندازی کسب و کار و ایجاد نام تجاری بسیار آسان تر و با ارزش تر خواهد بود. همچنین تامین کنندگان احتمالی خود را برای این موارد در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید خودتان محصولی بسازید یا از یک عمده‌ فروش موجودی می‌خرید؟ آیا می خواهید کار را با dropshipping شروع کنید؟ اینها سوالات مهمی برای ایجاد یک طرح تجاری قابل اجرا هستند.

 

نام دامنه مناسب را انتخاب کنید


نام دامنه یا URL آدرس وب سایت شما است که مشتری در مرورگر خود تایپ می کند تا وب سایت شما را پیدا کند. ایده خوبی است که نام کسب و کار خود و انتخاب نام دامنه خود را همزمان انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید دامنه‌ای را انتخاب کنید که نشان‌دهنده کسب‌وکار شما باشد و در عین حال از مشکلاتی مانند انتخاب نام کسب‌وکاری که به‌عنوان نام دامنه کار نمی‌کند یا قبلاً گرفته شده است، اجتناب کنید.

انتخاب نام دامنه مناسب بسیار مهم است. نام دامنه باید کوتاه، به یاد ماندنی و واضح باشد. اگر نام کسب و کار شما از قبل شامل کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتی نیست که می فروشید، باید مهمترین کلمه کلیدی خود را برای اهداف سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به نام دامنه خود اضافه کنید.

نام دامنه فروشگاه شما نیز باید به راحتی با صدای بلند بیان شود. وقتی در مورد کسب و کار خود صحبت می کنید، نمی خواهید برای توضیح نحوه املای نام دامنه خود وارد جزئیات شوید. از کلماتی که بیش از حد شبیه به سایر کلمات به نظر می رسند، اعداد مخلوط شده با اعداد املایی، و هر چیز دیگری که با صدای بلند ناهنجار یا مبهم به نظر می رسد – از جمله خط فاصله دوری کنید. امروزه مردم عادت کرده اند که نام دامنه به صورت “همه یک کلمه” نوشته شود، بنابراین خط فاصله بیش از آنکه کمک کند به وضوح آسیب می رساند.

آخرین دامی که باید از آن اجتناب کرد، ایجاد تصادفی نام‌های تجاری یا کلمات دیگر است که هنگام ترکیب کلمات برای ایجاد نام دامنه خود. به عنوان مثال، bobscameras‌.com کلمه “کلاهبرداری” را درست در وسط دارد، حتی اگر قرار باشد “دوربین های باب” بگوید. برای جلوگیری از این امر، نام کسب و کار و نام دامنه خود را با دقت انتخاب کنید.

 
 

فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید


بسیاری از صاحبان مشاغل جدید از داشتن وب سایت می ترسند زیرا نگران کمبود دانش فنی خود هستند، اما امروز می توانید فروشگاه آنلاین زیبا و موثر ، بدون پیچیدگی در اداره آن را به بیاند وب سفارش دهید. نکته کلیدی این است که داشتن وب سایت راه حلی برای تجارت آنلاین شماست که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد فروشگاه آنلاین، افزودن محصولات، ایجاد تسویه حساب و سایر موارد ضروری را برای شما فراهم می‌کنیم.

اگر قبلاً وب‌سایتی دارید، نگران نباشید ، همچنان می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را برای ارتقا و بروزرسانی به ما بسپارید.

 
بیاند وب
لطفا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *